MC21 V ŽIVO; IVO BOSCAROL

06.12.2011 - 31.12.2011 / 20:00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na spletni strani Mladinskega centra Hiša mladih Ajdovščina imamo že nekaj časa rubriko MC21. V njej boste našli zanimive intervjuje z znanimi in manj znanimi osebami, predvsem s tistimi, ki sodelujejo z našim mladinskim centrom.

Zakaj MC 21? Posamezen intervju obsega 21 vprašanj. Od tega je deset splošnih vprašanj in so za vse intervjuvance enaka. Deset vprašanj je tematskih glede na delovno področje osebe, ki je intervjuvana. Zadnje vprašanje pa gost ali gostja sam-a postavi nam, mladinskemu centru. Za enkrat nastajajo intervjuji  v režiji zaposlenih v MC Hiša mladih, kasneje pa si prizadevamo, da bi to vlogo prevzeli mladi, ki jih veseli novinarstvo in si želijo pridobiti prve izkušnje na tem področju. Radi bi obenem mladim predstavili sovrstnike in druge uspešne osebe, ki so uspeli s svojo ustvarjalnostjo, ter so posledično lep zgled in morda motivacija vsem nam.

V torek, 6. decembra pa se je MC21 prvič predstavil tudi v živo, saj je v naše goste prišel podjetnik Ivo Boscarol, ki nam je za MC 21, v živo, zaupal več o svoji zgodbi o uspehu. Klepet je vodila Mateja Česen.

Povzetek intervjuja;

1. Prva asociacija na »Ivo Boscarol«

Kontroverzna osebnost.

2. Kateremu letnemu času ste najbolj podobni?

Pomladi, ker se takrat največ dogaja.

3.  Če bi lahko potovali v času, kam bi se odpravili?

Sem zagovornik »zdaj in tukaj«, če pa bi že moral, bi šel raje v preteklost, kot pa v prihodnost. Privlačijo me kulture Majev, Astekov in Inkov.

4. S katero znano osebo, bi se odpravili na samotni otok?

Ne bi vzel osebe, vzel bi psa :)

5. Katere sladice se ne morete prenajest?

Boscarolove sladice in tiramisuja.

6. Opišite Ajdovščino v enem stavku.

Mesto, polno neizkoriščenih potencialov, s katerimi se vedno začnemo ukvarjati prepozno. Ajdovci se bojimo velikih stvari in štrlet iz povprečja.

7. Kaj je to ljubezen?

Sovraštvo na malce drugačen način :)

8. Če bi ulovili zlato ribico in imel eno željo, kaj bi jo prosili?

Pri zlati ribici je treba biti zelo pazljiv z željami.

9.  Kaj bi rad znali, pa ne znate?

Biti tiho, ko bi bilo to potrebno.

10. Vaš nasvet mladim bi bil?

Ne se postarat.

11. Zakaj ravno v svet letalstva? Kdaj točno je ta ideja začela zoreti? 

Ker imam to srečo, da sem doma iz Ajdovščine, sem bil vedno v stiku z letalstvom. Bil sem modelar, nato sem opravil izpit za pilotiranje letal. Po naključju sem nekoč v Italiji zagledal motornega zmaja in čez nekaj časa tudi sam naredil enega. Takrat se je začela resnejša proizvodnja izdelav letal.

12. Kako sploh človek začne s takim poslovnim produktom, kot je ultra lahko letalo? Verjetno je treba najprej poiskati ljudi, ki znajo to pripraviti, narediti? In kako začeti iskati kupce v tem poslu?

Potrebno je imeti  dobro idejo, voljo in seveda ob sebi sodelavce, katerim zaupate. Iskanje kupcev pa dandanes ni tak problem, saj je svet skorajda dobesedno na dosegu leve tipke na računalniški miški.

13. Je to, kar danes vidimo in beremo skrajni domet Pipstrela, ali je to šele dober začetek? Je morda realno pričakovat, da bo nekega dne, če podjetje ostane v našem mestu, proizvodnja dovolj velika, da bo od nje živelo »pol« Ajdovščine?

Ne, sploh ne. Pipistel se nenehno razvija in gleda vedno naprej in zadnja Nasina nagrada vsekakor ni končni domet našega podjetja. V teoriji je seveda možno, da bi skoraj celotna Vipavska dolina lahko živela od letalske industrije, vendar je za to nujna pomoč države, ki bi se morala odločiti kaj so njene prioritete. Žal temu prevečkrat ni tako. Imamo pa v tujini, predvsem v Avstriji in Braziliji, super primere, ko je država načrtno vlagala v razvoj letalske industrije in danes žanjejo velike uspehe. V Sloveniji žal prevečkrat delamo vsega po malem in se prehitro zadovoljimo npr. s tem, da izdelujemo dele za nemško avtomobilsko industrijo in ko nastane kriza prosimo državo za pomoč. Premalo je samoiniciativnosti in poguma za razvoj lastnih, slovenskih blagovnih znamk.

14. Je sploh še kaj ostalo v razvoju ultra lahkega letalstva oz. je realno, da bomo z ultra lahkimi letali nekoč prebili zemeljsko atmosfero in »skočili« v vesolje. Je morda  »v vaši glavi« kaka  ideja, ki danes deluje še popolnoma nemogoča, a nekega dne se morda uresniči?

Razvoju ne bo nikoli konca, vendar pa v vesolje bomo z ultra lahkimi letali, predvsem zaradi premajhne teže, težko prišli, je pa vsekakor prihodnost v električnih pogonskih motorjih.  Zadnje čase mnogo truda in premišljevanja vlagam v rešitev problema mobilnosti v velikih mestih. Danes skorajda vsak mesec nekje zraste  novo velemesto in čisto vsako se duši v prometu. Človek v velikem mestu porabi mnogo preveč časa, samo za to, da pride od doma v službo in nato nazaj. Edina rešitev teh problemov je zrak in električni pogon. Seveda je do rešitve še daleč, potrebne so tudi velike investicije v razvoj, tukaj pa se zaplete z naftnimi lobiji, ki podobne ideje, zaradi lastnih interesov zaenkrat še zavirajo. Vsekakor pa bo prej ali slej moralo priti do tega, da bomo po velikih mestih s točke a do točke b potovali po zraku in ne več po tleh, oz. z podzemnimi železnicami.

15. Kakšen je človek, ki kupi Pipstrelovo ultra lahko letalo? Kako bi ga opisali?

To je človek, star okrog 75 let, ki leti že celo življenje, vendar zaradi zdravniških kriterijev ne more več leteti, medtem, ko za naša letala, ne veljajo tako strogi zdravniški pregledi in si ga zato privošči.To so bivši piloti potniških in vojaških letal.  Naši ciljni skupini kupcev nudimo z našimi letali skorajda isto, kar nudijo letala v višjih kategorijah. Letenje z našimi letali je mnogo bolj enostavno. No, seveda, to niso naši edini kupci, mnogo je tudi mlajših in drugačnih tipov ljudi.

16. V Ajdovščini vas je obiskal Larry Page, sooustanovitelj Googla.  Se vam ne zdi, da je ta obisk šel skoraj neslišno skozi  Ajdovščino pa tudi Slovenijo. Je bilo to načrtno ali pa nihče ni opazil potenciala in odmevnosti takega obiska. Kaj meni Larry Page o Ajdovščini?

Naše podjetje obišče mnogo »znanih« ljudi in eden izmed njih je bil tudi Larry Page, s katerim sodelujeva pri razvoju električnih motorjev. Največkrat ta »znana« imena sama nočejo publicitete in zato gre to mnogokrat neslišno mimo. Larry Page se zelo redko pojavlja v medijih, na leto da največ dva intervjuja in tudi pri nas ni bilo nič drugače. Mu je pa bila naša dolina zelo všeč, obiskal je tudi Postojnsko jamo in vmes skočil še na Hrvaško.

17. Žal je v Sloveniji prevečkrat prisotna »foušija«, na katero nismo imuni niti v Ajdovščini. Kako gledate na to, oz. zakaj sploh pride do tega.  Ajdovščini niste naredili nič slabega, ravno nasprotno,  pa vendar prevečkrat ne izgleda, kot da vas nosijo po rokah.

Ne glede, da si ajdovci mnogokrat nočejo tega priznati je podjetje Pipistrel z veliko prednostjo vodilno podjetje pri razvoju električnih pogonskih motorjev, tudi sama stavba podjetja, je med tehnološko najbolj razvitimi v svetu. In na to bi včasih res morali biti bolj ponosni, saj dejansko postavljamo standarde v svetu. Obisk Larry-ja Page-a to definitivno potrjuje.  Podjetje Pipistrel in Ivo Boscarol sta v Sloveniji mnogo bolj priljubljena »od Ljubljane navzgor«, kot pa »od Ljubljanje navzdol«. Sam se s tem, na srečo, ne obremenjujem.

18. Se morda zgodi kdaj da vas obišče, npr. nek mlad posameznik, ki ima v mislih dobro poslovno idejo. Da vas nekako pozitivno izkoristi? So mladi dovolj pogumni, da s svojo idejo pristopijo do nekoga kot ste vi in idejo  predstavijo? 

Da, predvsem po elektronski in navadni pošti, dobimo precej razno raznih idej mladih ljudi, vendar žal nimamo niti časa, niti sredstev, da bi se vsem resneje posvetili. Če pa je stvar res zanimiva in nas zanima, potem to osebo povabimo k nam na pogovor. Žal pa se mnogokrat tudi zgodi, da nekdo pošlje sporočilo, da ima idejo, vendar hoče sestanek, da jo razkrije. Za take »vrste« idej žal nimamo časa in jih zavračamo. Mladi so sicer dovolj pogumni, da stopijo do nekoga kot sem jaz in tudi sam jim rad pomagam, vendar kasneje, ko je treba idejo spraviti v realnost ta pogum izgine in z njim tudi razvoj in nadaljnja proizvodnja. Mladi se morajo zavedati, da sama ideja še zdaleč ni dovolj za uspeh, potrebno je trdo delo, iskanje trga, razvoj in še marsikaj.

19. V MC Hiša mladih imamo tudi hostel, mladinski hotel, kar pomeni delo tudi v turizmu. Bi se morda dalo povezati vaše podjetje s turizmom, torej večjo vključenost Pipistrela v promocijo naše doline. Morda bi lahko turisti obiskali vaše podjetje, se poučili o dosežkih in se tudi zapeljali z ultralahkim letalom?

Na nek način tudi podjetje Pipistrel vlaga v kulturni razvoj s svojo Vizionarno, kjer se občasno odvijajo razni dogodki za širšo javnost. Sama stavba Pipistrel je res zanimiva in magnet za obiskovalce, vendar žal vseh ki bi to želeli ne moremo sprejeti, saj bi glede na povpraševanje, lahko delali samo vodene oglede podjetja. Mnogokrat pa odpremo vrata predvsem takim skupinam, ki se ukvarjajo z razvojem in podobnimi idejami kot so naše. Vsekakor pa je sodelovanje z Mladinskim centrom možno, tudi z mladinskim hotelom.

20. Ker smo ravno opravili s predčasnimi volitvami, seveda ne moremo mimo tega. Kratek komentar volilnih izidov in pričakovanja do nove vlade?

Med letošnjimi predčasnimi volitvami, sem podprl Gregorja Viranta in njegovo listo, saj menim, da bi moral oblast v Sloveniji prevzeti nekdo , ki je neobremenjen s preteklostjo in ki ga zanima kaj bo jutri.  Glede na volilni izid bo Virantova lista vsekakor odločilna za sestavo vladne koalicije, za listo je vsekakor bolje, da je zmagala lista Zorana Jankoviča, saj v koaliciji z njim lahko doseže več, kot pa v morebitni koaliciji z Janezom Janšo. Menim pa, da gospodu Jankoviču ne bo lahko, saj ni nujno da se mu bo Virantova lista, pa tudi stranka SD, pridružila v sestavi koalicije in v tem primeru lahko pride do težav. Danes je težko napovedati, kaj se bo zgodilo v prihodnosti, bo pa vsekakor še zanimivo.

21. Vprašanje Iva Boscarola za Mladinski center Hiša mladih Ajdovščina.

Med tekom proti Izviru Hublja sem gledal stavbo MCja in se spomnil ideje, da bi lahko organizirali tekmovanje v spustu z rolkami po cesti od Izvira Hublja navzdol. Kaj menite o tej ideji?

Vsekakor naš poletni tečaj longboarda ni bil zaman in v 2012 se bo v MC Hiša mladih na področju adrenalinskih športov dogajalo še marsikaj. Imate morda telefonsko številko gospoda Mateschitza, lastnika podjetja Red Bull? :)