Kickstarter; Pivovarna Pelicon
03.12.2012 - 31.12.2012
Smo mlada ekipa iz Ajdovščine. Obrtna Pivovarna Pelicon, ki se je poslovno idejo odločila uresničiti na malo drugačen način, s pomočjo platforme Kickstarter.
Kaj je obrtna pivovarna in kako se razlikuje od “običajnega” piva?
V Sloveniji smo navajeni piti Union ali Laško, letno spijemo več kot 80 L piva na glavo. Večinski deleš popitega piva predstavljata omenjeni popularni blagovni znamki - to so piva iz kategorije ležakov. Obrtne pivovarne pokrivajo zgolj slabe 2 do 3 % popitega piva v Sloveniji. Preostali delež zasedejo uvožene znamke in trgovske, cenene znamke. Pivo je starodavna pijača, ki jo v zadnjih desetletjih na novo odkrivamo. Narejeno je iz štirih osnovnih sestavin, a skoraj noben ne ve, da obstajajo tudi piva polnega okusa in arome. Svetovni trendi kažejo da je obrtno pivovarstvo ('craft-brewing') v porastu. Obrtno pivovarstvo pomeni varjenje piva v manjših količinah, visoke kakovosti iz najboljših surovin. Rezultat so okusnejša in polnejša piva v primerjavi z množično proizvodnjo navadno neizraznih ležakov velikih pivovarn. Pri varjenju se lahko uporablja različne dodatke, s katerimi se doseže velik spekter okusov, arom, ki povzdignejo pivo na višji nivo. V postopku varjenja se lahko dodajajo različne začimbe, zelišča, sadje, kava, čokolada... Nekatera z lahkoto dosegajo tudi nivo vina. V naši pivovarni bomo varili piva tipa ale, ki se poskužujejo drugačne tehnologije kot omenjeni ležaki.
V veliko čast nam bo delati z eno boljših pivovarskih oprem na slovenskem trgu proizvajalca SK Group, vodilnega slovenskega podjetja na področju vinarske, farmacevtske in pivovarske opreme. SK Group je začel sodelovanje z nami že v začetni fazi podjetja, to je bil tudi za nas prvi dokaz resnične vrednosti ideje o obrtnem pivu. Skupaj z ekipo SK Group bomo s pomočjo njihovih izkušenj in sodelavcev delali raziskave na področju pivovarske opreme s katero bomo posledično delali dovršeno in okusno pivo.
Svojo idejo o obrtni pivovarni smo predstavili na ameriški platformi Kickstarter, kjer se s pomočjo množice zbira sredstva potrebna za zagon ideje. To je kreativen in nekoliko nenavaden način zbiranja sredstev. Preden se na portal Kickstarter predstavi idejo je potrebno izdelati podrobno predstavitev in poslovni načrt, posneti video, pripraviti slikovni material in predvsem biti pripravljen prebedeti marsikatero noč, saj se ideja z razkritnjem na Kickstarterju izpostavi milijonski množici, ki dnevno spremlja nove objave in zadnje donira denar.
Verjamemo, da lahko ustvarimo produkt v katerem bodo ljudje uživali. Vemo, da bo glas o dobrem pivu presegel meje Slovenije. Smo prva slovenska in tudi prva evropska obrtna pivovarna, ki se bo izpostavila na tak način in ena redkih slovenskih idej, ki se bo poslužila množičnega financiranja na tej platformi.
Vzemite si trenutek in poglejte kratek video , preberite podrobnosti. Če vam je ideja všeč, vam bomo v zameno za podporo podarili darilo ali izkušnjo. Kickstarter žal prepoveduje distribucjo piva v zameno za denarno podporo, v ta namen smo pripravili mnoge druge priložnosti preko katerih se boste posredno srečali in lahko tudi degustirali naše pivo. Vsi podporniki bodo tvorili skupnost, ki je pravzaprav najpomembnejši del vsakega dobrega piva. Pivo je vedno boljše v dobri družbi!
Projekt deluje po modelu “vse-ali-nič” in bo, če bo dosegel svoj gol 12 000 funtov (približno 15000 €), nagradil vse sodelujoče, če cilja ne bo dosegel se ne zgodi nič. Iz vašega računa ne bo vzet niti cent, projekt propade. V niti 24 urah smo zbrali že £ 614.
Da projekt uspe je potrebna velika množica ljudi, zato od vas želimo, da posredujete novico naprej. Povejte vsem!
Kaj bi uspeh na takšni platformi pomenil za nas?
Od celotnega zneska bomo obdržali večino in ga porabili za nakup sestavin in embalaže za prvo “rudno” piva, s katerim bomo vstopili na trg. Slabo polovico zneska nas bodo stali davki in obveznosti do platforme, ter bank za transakcije. Najmanjši delež bomo porabili za analize sestavin in piva, ter certifikate. Uspeh na Kickstarterju pa pomeni mnogo več kot to - če uspemo lahko institucijam, bankam in posameznikom dokažemo, da je naša ideja zanimiva za ljudi in da se lahko vanjo vlagajo z večjo samozavestjo. Uspeh na Kickstarterju je tudi nekakšno zagotovilo za na primer bančni kredit in služi za boljšo predstavo o tržnem potencialu. Doseg tega cilja bi za pivovarno pomenil prvi dosežek. Sledilo bi mu lansiranje prototipa, piva, v prvi polovici 2013. V naslednjih 2 letih nameravamo vzdrževati zmerno rast in ustvariti novo gospodarsko upanje za našo regijo.
Hvala, da nam pomagate. Le s skupno pomočjo bomo lahko dosegli cilj. Brez vas ne gre!
Anita in Matej, Pivovarna Pelicon
Kampanija Kickstarter
+386 40 352 601