Galerija Hiša mladih: Ana Kete
23.05.2014 - 07.06.2014 / 19:00
Instagram akcija - #trendologija
GALERIJA HIŠA MLADIH / ANA KETE / PETEK, 23 MAJ 2014 / 19h
Moda, umetnost in oblikovanje prihajajo skoraj vedno v spremstvu fotografije. Prvenstveno je modna fotografija oblika prikazovanja oblačil in modnih dodatkov, pogosto v komercialne namene. Prav zaradi te njene razpoznavne komercialne drže, ki jo zahteva politika modne industrije ter jo najhitreje začutimo ob listanju neskončnih oglasnih strani Voguea, Vanity Faira ali Elle, se nanjo prepogosto gleda kot na odvečno in nevredno resne obravnave. Če pa bi ob vsaki strani Moscinovih torbic, Chanellovih parfumov in Ferregamovih čevljev malce dlje postali, bi si lahko v večini primerov spočili oko na domiselni pripovedi, igri ter prepletanju fotografije s sodobno likovno umetnostjo.
Da bi lahko razpravljali o modni fotografiji, jo moramo najprej opredeliti kot edinstveno vrsto fotografske umetnosti, ki je hkrati dokumentarno in umetniško delo. Razlikovanje med umetniško in modno fotografijo je bilo dolgo pomembno in nujno za zaščito t.i. resne fotografije. Razlog je bil preprost: za neobremenjenega gledalca je modna fotografija le pripovedovala zgodbo, da prepriča h nakupu tistega, kar je prikazovala.
Kasneje je mnogo fotografov, delujočih v sferi umetniške fotografije, prestopilo meja ter pričelo z ustvarjanjem vrste podob, ki so poudarjali modo in glamur in še vedno veljajo za dela brezčasne lepote z visoko estetsko vrednostjo. Modna fotografija tako neprestano potuje med skrajnostmi – resnega in zabavnega, ustvarjalnega in površinsko komercialnega ter v zadnjem času še posebej eksperimentalnega in konvencionalnega.
Anine fotografije, predstavljene na nocojšnji razstavi v galeriji Hiše mladih, si prizadevajo ustvariti prav magično ravnotežje med umetnostjo in modno fotografijo. Današnja razstava prikazuje veliko več kot lepe podobe. Avtorica mojstrsko preklaplja med atmosferami ter sledi ženski, njeni naravi ter Naravi. Razkriva pogled, držo, značaj - bodisi opazujemo spogledljivko, zasanjano deklico, iskrivo gospodično ali fatalko – Ana nam preko svojih fotografij ponuja vstop v močan in skrivnosten svet njenih subjektov.
Manipulacija fotografij v ozadju izkazuje poseben poklon naravi, delikatnosti cvetlic, ki kontrastno učinkujejo v odnosu do ženskega subjekta, ki prebiva tako v nenasičenih barvah kot tudi v intenzivni chiaro-scuro podobi. Vseskozi smo priča ne samo vidnemu, temveč tudi čutnemu izrazu današnje fotografinje.
Hana Karim