Godi Keller: »Starši so prvi učitelji svojih otrok«
19.01.2017 / 18:00
Godi Keller je svojo pestro pedagoško pot pričel pred več kot petintridesetimi leti. Avtor knjige S srcem v šoli, prevedene tudi v slovenščino, Dvom v miru in Lempen & Ulempen deluje kot samostojni mednarodni predavatelj, pisec in učitelj predvsem na Norveškem ter na Švedskem, Danskem, Češkem, Hrvaškem, v Sloveniji, Estoniji, Islandiji, Latviji in drugod. Poleg vodenja strokovnih seminarjev predava tudi v javnih in zasebnih ustanovah, kot so bolnice, regionalne organizacije za rejništvo in različna združenja, ter podjetjem, ki podpirajo svoje zaposlene na področju starševstva. Zaradi potreb sodobnih staršev je pričel voditi Šolo za starše, ki je naletela na izredno pozitiven odziv v vseh državah – tudi v Sloveniji.
Skrb za najranljivejše
Trenutno je najbolj poznan na Norveškem, kjer je več let sodeloval z nacionalno radijsko hišo. Njegov izjemen posluh za vprašanja mladih ga je usmeril na področje svetovanja tistim, ki so predčasno zapustili redno šolanje in iščejo svoje mesto v družbi. Tako še danes sodeluje v projektu Pøbelprosjektet AS, ki mladim na robu družbe uspešno pomaga pri ponovnem vključevanju v družbo – kako naj se vrnejo v izobraževalni proces, si spet pridobijo delovne navade in pridobijo službo (dokumentarni film Pøbler, v katerem vidimo način njegovega dela. Pri podobni tematiki sodeluje tudi z Norveško socialno službo, kjer pomaga mladim imigrantom z Vzhoda.
Sodelovanje s Slovenijo
Četudi izvira večina njegovih izkušenj iz waldorfske pedagogike, je njegovo sodelovanje z javnimi šolami in vrtci, tudi z zavodom za šolstvo, pokazalo, da si želimo izmenjav izkušenj, nasvetov in pedagoško-življenjskih modrostih. Vodi Šolo za starše, seminarje za bodoče waldorfske pedagoge, individualno spremlja delo mnogih učiteljev po slovenskih waldorfskih šolah. Ker Zavod za razvoj wladorfskih vrtcev in šol v Sloveniji budno spremlja delo vseh svojih vrtcev, jim z zunanjimi mentorji, kot je Godi Keller, pomaga, da se pedagogi neprekinjeno strokovno izpopolnjujemo.
Sodelovanje z vrtcem Zlata ptica
Ajdovščino je obiskal, še preden smo odprli waldorfski vrtec, spremljal je priprave in navduševal starše nad novimi vzgojnimi pristopi, ki so bili za mnoge še nepoznani, pa vendarle na nek način domači. V Hiši mladih in v Lavričevi knjižnici je že govoril o temah, kot so ljubeča avtoriteta, pedagogika kot umetnost, razvojne stopnje otroka … Prepričan je, da je učiteljevo navdušenje nad učno vsebino nujno sredstvo, če hočemo, da ostane radovednost gonilo učnega procesa. Številčno ocenjevanje sam primerja s tekmo oziroma dirko, zato vedno znova opozarja tudi na »zgube« (luzerje), ki jih tak način nehote proizvede - če želi imeti seveda odličnjake. Sam je v vseh letih svojega poučevanja učence ocenjeval celostno, s pomočjo poglobljenega opisnega ocenjevanja, pri čemer mora učitelj natančno in budno spremljati več plasti otrokovega razvoja. Šele nato lahko oceni tudi učni napredek. »Merilo vsega je vedno in povsod: zdrava vez med učiteljem, učencem in starši. Ko k temu dodamo še učiteljevo navdušenje nad vsebino, ki jo posreduje, smo skoraj že na cilju,« pravi Godi Keller.
Predavanje v Hiši mladih
V četrtek, 19. januarja, bo ob 18h nastopil tudi v Hiši mladih, v Ajdovščini. Predaval bo na temo Otroci in razvoj delovnih navad. V času, ko je digitalni svet igrač in socialnih svetov vedno bolj prisoten, je otrokom treba privzgojiti delovne navade, če želimo, da bodo svoje bogate talente, svoje znanje znali uporabiti tudi pri svojem delu, ustvarjanju, še posebej pri sodelovanju z drugimi ljudmi. Odgovarjal bo na vprašanja, ki se tičejo svobode in odgovornosti, z jasnimi primeri dobrih praks bo prikazal, kako smo tudi starši, vzgojitelji in učitelji lahko zgled dobrih delovnih navad.
Darja Brecelj Ipavec in Manca Biber