Ponovno brezplačne gledališke delavnice za mlade pod vodstvom Tjaše Črnigoj // PRESTAVLJENO NA KASNEJŠI TERMIN!

19.03.2020 - 28.05.2020 / 17:00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Delavnice so za udeležence brezplačne.

Ob prijavi je potrebno plačati varščino v višini 20 eur na udeleženca, ki jo udeleženec – v kolikor se delavnic redno udeležuje (85% prisotnost) – ob zaključku delavnic dobi nazaj. Delavnice financira: Mladinski kulturni center Ajdovščina (delno JSKD OI Ajdovščina).

Informacije in prijave na: info@mc-hisamladih.si oz. tjasa.crnigoj@gmail.com ali na 041 945 392

ROK ZA PRIJAVE: 13. marec 2020

 

Kako naj se lotimo ustvarjanja gledališča? Ali nujno potrebujemo neko dramsko besedilo? Kaj pa, če se ustvarjanja gledališča lotimo na podlagi preproste vaje iz fizičnega gledališča, fotografije ali pa spletnega članka? Kaj pa če se gledališča lotimo kot avtorji? Na delavnici boste na podlagi zelo različnih izhodišč ustvarjali avtorske prizore. Pri tem boste spoznavali različna sredstva, ki jih lahko v gledališku uporabimo, ter od ostalih udeleženk oz. udeležencev delavnice dobili povratne informacije v zvezi s tem, kako vaši prizori učinkujejo na gledalke oz. gledalce.

Poleg tega boste prizore tudi razvijali. Ustvarjanje avtorskih prizorov bodo spremljale razne vaje, ki na različne načine pripomorejo k ozaveščanju prostora in telesa, spoznavanju svojega glasu, utrjevanju zaupanja med članicami oz. člani skupine, poslušanju ter igrivosti. Če bo vreme primerno, bodo delavnice deloma potekale tudi na prostem, kjer se boste lahko srečali s t.i. site specific gledališčem. Delavnice bo spremljal tudi mini abonma za mlade, v okviru katerega si boste ogledali nekaj posebej izbranih predstav, ter ena delavnica z gostujočo mentorico oz. mentorjem. Delavnicam bo sledila javna predstavitev.

Kdo je Tjaša Črnigoj?

Tjaša Črnigoj je gledališka režiserka, filozofinja in literarna komparativistka, ki prihaja iz Ajdovščine. Živi in dela v Ljubljani, kjer deluje kot samozaposlena v kulturi in sicer kot gledališka režiserka, (so)avtorica odrskih priredb, pedagoginja in selektorica festivala Linhartovo srečanje. Poleg tega se trenutno educira tudi za psihodramsko psihoterapevtko. Kot gledališka režiserka deluje tako na neodvisni kot tudi na institucionalni gledališki sceni. Režirala je Smrčuljčico (SNG Nova Gorica), Gilgalovanje (Gledališče Glej), Hamletovanje (BiTeater), Satirikonijado (Moment Maribor in AGRFT), Fiziko žalosti (Anton Podbevšek Teater Novo Mesto) in druge. Ena izmed njenih zadnjih uprizoritev, Gilgalovanje, je bila uvrščena v Tekmovalni program 53. Festivala Borštnikovo srečanje in razglašena za eno izmed desetih najboljših predstav leta 2018 po izboru časopisa Dnevnik. Zadnja štiri leta deluje tudi kot mentorica gledališkim skupinam ter vodi gledališke delavnice za mlade in za pedagoge.

Kot smo že v uvodu zapisali, bo v okviru gledaliških delavnic za mlade potekala še delavnica Uvod v klovnovsko igro z gostujočo mentorico Alenko Marinič. Na sporedu v četrtek, 7. maja 2020, med 17. in 20. uro. 

Alenka Marinič je diplomirana filozofinja in zgodovinarka ter neodvisna ustvarjalka na področju uprizoritvenih umetnosti. S Kolektivom Narobov je kot performerka in soavtorica gostovala na številnih slovenskih in mednarodnih prizoriščih. Poučuje gledališko improvizacijo, klovnovske prvine in fizično gledališče doma in v tujini (Kanada, Nizozemska, Nemčija, Italija, ZDA, itn). Od leta 2013 intenzivno sodeluje z Justinom Durelom pod okriljem društva Globus Hystericus, kjer poučujeta različne gledališke delavnice in razvijata skupno pedagoško vizijo ter delujeta kot ustvarjalca na področju uličnega, klovnovskega in fizičnega gledališča.

Opis delavnice Uvod v klovnovsko igro

Kot obstaja veliko mnenj o tem kaj klovn kot gledališki žanr je, obstaja tudi veliko pristopov do klovnovstva kot gledališke prakse. Na delavnici bomo izhajali iz metode, ki jo je razvil (in jo še vedno razvija) italijanski pedagog Giovanni Fusetti. Ta klovnovstvo prepleta s tradicijo fizičnega gledališča Jacquesa Lecoqua in jo nadgrajuje s svojimi lastnimi gledališkimi ter pedagoškimi praskami. Tako Jacques Lecoq kot Giovanni Fusetti pristopata k rdečemu nosu kot najmanjši gledališki maski. V skladu z njuno zapuščino bomo na delavnici osvajali osnovne principe igre z gledališko masko: kontakt z občinstvom, artikulacijo, stopnje odrske prezence in dihanje.

 

****************************************************************************************************************

 

TERMINI GLEDALIŠKIH DELAVNIC:

19. marec ... od 17h do 20h

2. april ... od 17h do 20h

9. april ... od 17h do 20h

23. april ... od 17h do 20h

7. maj ... od 17h do 20h

14. maj ... od 17h do 20h

21. maj ... od 17h do 20h

28. maj ... ob 19h/20h ... JAVNA PREDSTAVITEV DELAVNIC